Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Diéta a csillagjegyek alapján 1.

2011.12.19

Diéta a csillagjegyek alapján 1. 

dieta-1.jpg

A Hold és a csillagok állása nem csak hangulatunkat határozza meg, hanem táplálkozásunkban is kijelöli a helyes utat. Az Ön horoszkópja mit javasol?

Viselkedésünket befolyásolja a hold állása és a csillagok állása is. Születésünk meghatározza, melyik állatövi jegyhez tartozunk. Ezekhez bolygók társulnak, melyek mozgása sokszor idéz elő hangulatunkban is változást, a Koshoz például a Mars, az Oroszlánhoz a Nap kapcsolható. A csillagjegy diéta arra épít, hogy minden bolygó hatással van valamelyik szervünkre, és minden csillagjegynek más jelenti az egészséget. A csillagjegyeket tovább csoportosíthatjuk, hiszen a négy alapelem – föld, levegő, tűz és víz- magukba foglalják őket. Ahogyan személyiségünk is eltérő a horoszkópok szerint, úgy táplálkozási szokásainknak is annak kellene lennie ahhoz, hogy ne legyen rajtunk súlyfelesleg és egészségesek legyünk.

 

 

TŰZ JEGYŰEK: KITARTÁSPRÓBA

 

Tűz jegyűek: Kos, Oroszlán, Nyilas

 

Már nevéből kiderül, hogy lobbanékony, heves tulajdonságokkal rendelkező, emberrel van dolgunk. Nem elégszik meg a kevesebbel, igyekszik a legmagasabb pozíció elérésére, minden téren. Rossz esetben bizonyítási vágya önzőséggé, türelmetlenséggé, erőszakossággá válhat. Kezdeményező, lendületes és határozott, ami a döntéseket illeti, bátorsága, önérvényesítési vágya mindenen túlviszi. A tűz jegyűek minden élelmiszer képesek befogadni és megfelelően hasznosítani, akár a tűz a bedobott anyagot. Legnagyobb baj, ha szeretne megszabadulni súlyfeleslegétől, hogy nagyon lelkesen belekezd és csinálja is teljes erőbedobással, de ha nem hozza azonnal a várt eredményt, feladja, sőt mindenkinek elmondja, hogy ez a módszer igazából nem is hatásos. Pedig csak kitartás kellett volna…

 

Élelmiszereik: cukkini, tök, karalábé, padlizsán, fokhagyma, vöröshagyma, alma, körte, banán, eper, málna, citrusfélék, őszibarack, dinnye, túró, joghurt, parmezán, mozzarella, szárnyasok, vadak, bárány, hal, lencse, bab, borsó.

 

KOS

 

Ön rendszerint sokat sportol, hízásra akkor válik hajlamossá, amikor szünetelteti. Ezért a diétáját elsősorban a mozgás köré kell építeni: válasszon dinamikus, intenzív mozgást, futást, fallabdát, aerobikot. Ez segíti a feszültségei oldását is. Folyamatosan új impulzusokra van szüksége, ez a táplálkozási szokásaira is igaz, ezért keressen változatosságot ígérő, diétát. Fogyasszon sok fehérjét: sovány húsokat, tengeri halat, nyers zöldségekkel, hidegen sajtolt olajokkal.

 

A Kosok aktív emberek, sok energiára van szükségük a mindennapokban. Ezt az energiát elsősorban fehérjéből nyerhetik. Számukra mégsem elsősorban a húst javasoljuk fehérjeforrásként. Jobb, ha az izommunkához szükséges tápanyagokat főként magokból, hüvelyes zöldségekből és tejtermékekből veszik fel.

 

A reggel induljon frissen facsart gyümölcslével. A jegy szülötteinek fontos tudniuk: mivel rájuk a tűz energia, jellemző, minden túlzás – túl sok fűszer, túl intenzív ízek – csak tovább fokozza ezt a tüzességet. Rohanó tempójukhoz képest, több időt kell szánniuk az étkezésekre, mert könnyen túlterhelik az emésztőrendszerüket. Javasolt kímélő élelmiszerek: különféle paprikák, zeller, spárga, jégsaláta, cukkini, burgonya, friss fűszernövények.

 

OROSZLÁN

 

Ön nem kedveli az étrendbeli korlátokat, a kényszerű mozgást, mert jobbára úgy éli az életét, ahogy önnek tetszik. Ha mégis szükségessé válik az életmódváltás, mindenképpen a szívbarát étrend mellett döntsön. A mediterrán diétát egyenesen önnek találták ki. Ebben megtalálható a teljes kiőrlésű gabonából készült tészta, zöldség, gyümölcs, a minőségi tejtermék, az olívaolaj, a tengeri hal, és még egy kis vörösbor is engedélyezett. A fokhagyma csökkenti a koleszterinszintet. Mozgásformának válasszon kardioedzéseket: futást, joggingot, power-walkot.

 

Nem meglepő, hogy az Oroszlánok igazi húsevők. Szükségük is van az állati fehérjéből nyert energiára, mert gyakran feszültek, túl sokat vállalnak. Épp ezért kell odafigyelniük az állati eredetű és a növényi táplálék helyes arányára. A hús ugyanis erősen savasít, és sajnos épp így hat a szervezetre az állandó stressz is. A jegy szülöttei kezdjék az étkezést zöldségekkel, melyeket keserű fűszernövényekkel ízesítettek – pl. koriander, bazsalikom – mert ezek kordában tartják a gyomorsav termelődést. Jót tesz a cékla – lehet csak a levét is inni – és a joghurt, az aloe vera lé, és a galagonya tea.

 

NYILAS

 

Életmódjában a túlzások hízásra hajlamossá tehetik, figyelnie kell testsúlyára. Hangsúlyt az anyagcsere serkentésére és a zsírégetésre kell helyeznie. Az ananász, a grépfrút, a papaya segíti a zsírok és a fehérjék feldolgozását, és a gyümölcsök csillapítják édességvágyát. Bár lelkesen vág bele a diétázásba, érdeklődve olvassa az újabbnál újabb fogyási tippeket, kitartása életélvezetén hamar elbukik. Keressen személyi edzőt, személyre szabott programot, aki, vagy ami segít az ellenőrzésben, a számonkérésben.

 

Szereti a friss gyümölcsöket, és a nyers zöldségeket, és ezek tényleg jót tesznek neki. Mivel könnyen hízásnak indul, célszerű is zsírszegényen táplálkoznia. Ha mégis bevisz némi plusz kalóriát, még nincs nagy baj, mert a Nyilas annyira mozgékony, olyan tevékeny, hogy aktív időszakaiban elégeti a felesleges zsírt. Javaslatunk, hogy vegye fel étlapjára a káposztát, a zellert és a spárgát, a húsok közül inkább a halakat és a csirkét, a gabonák közül a kölest. Itala legyen a zöld tea.  

 

dieta-2.jpg

 

FÖLD JEGYŰEK: KONTROLL ALATT

 

 

Föld jegyűek: Bika, Szűz, Bak

 

A föld jegyének szülötteire jellemző a realista életmód. Két lábbal állnak a földön, tudják, mit akarnak és az észérvek inkább hatnak rájuk, mint az érzelmek. A képzelgés, álmodozás távol áll tőlük, megbízhatóak bár néha kicsit lassúak. Nagyon érzékeny és érzéki típusúak, vonzódnak a természethez, ugyanakkor nem kevés köztük a munkamániás, fösvény és nagy ragaszkodásuk is könnyen túlzásnak tűnhet mások számára.

 

Nagy szorgalmuk viszont eredményességet hoz mindenben, amibe belekezdenek – legyen az egy fogyókúra- lehet hogy lassan, de biztosan véghezviszik. Ha tehát kiválasztották a módszert, bármi legyen az, már csak el kell kezdeniük, mert hogy nem adják fel addig, míg el nem érik céljukat, az, tuti! Szervezetüknek legjobban a zöldségek, gyümölcsök és tejtermékek kedveznek. Esetükben szóba sem jöhet az út közben evés vagy a gyors harapnivaló, ők a nyugodt kiegyensúlyozott étkezést kedvelik, ami nagyon jó.

 

Élelmiszereik: póréhagyma, burgonya, gomba, répa, retek, cékla, spárga, zeller, kivi, alma, banán, diófélék, tej, tejszín.

 

BIKA

 

Hajlamos az érzelmi hullámzásait evéssel kompenzálni, ezért önnek fontos folyamatosan figyelnie étkezési szokásaira. Így nem kell időközönként drasztikus kúrákat beiktatnia. Kerülje a túlzott só fogyasztást. A zeller, a vöröshagyma serkenti a veseműködést. Lehetőleg válasszon teljes értékű élelmiszereket, vásároljon piacon, termelőktől. A „90 napos diéta” esetén nem kell lemondania a hagyományos ízekről, csak bizonyos rendszer szerint fogyasztani őket. Bármilyen sportot is választ, lassan, lépésről lépésre növelje a mozgás-mennyiséget.

 

A Bikák az élvezetek rabjai, így az étkezés központi szerepet tölt be az életükben. Lassan esznek, és sokat. Hogy könnyebben kontrollálhassák az adagokat, előételként érdemes valamilyen laktató, ám egészséges fogást választaniuk, amilyen például egy zöldségleves vagy egy enyhén olajos, citromos friss saláta. A zsíros, nehéz ételeket inkább hagyják a hétvégékre. Ilyenkor is kompenzálják a laktató vacsorát valamilyen könnyű reggelivel, például gyümölccsel.

 

Fűszerként különösen hasznos lehet számukra a gyömbér, mert gyorsítja az anyagcserét. Ugyanez vonatkozik a keserű és a csípős ízű alapanyagokra.

SZŰZ

 

Bár alapvetően nem egy hízásra hajlamos alkat, az emésztőrendszer érzékenységéből adódóan bizonyos időközönként szükséges lehet a diéta. Válasszon kímélő ételeket, gabonákat, magvakat. Precíz és minden részletet figyelembe vevő személyiségéhez remekül illenek a rendszerező diéták, mint például az „Update módszer”. Bio élelmiszerekből, a reformkonyha fogásaiból is összeállíthatja étrendjét. Mérsékelje a tejfogyasztást. Mozgásnak válasszon rendszeresen ismétlődő csoportos foglalkozást, például a pilatest.

 

A Szüzek – a Rákokhoz hasonlóan – akkor élvezik igazán az étkezést, ha minden együtt van: hangulatos környezet, szépen terített asztal, és nagy műgonddal készített ételek. A Szűz azonban általában azzal is tisztában van, milyen ételek tesznek jót neki, így körültekintően választ. Szereti tudni, hogy ami a tányérjára kerül, hogyan készült.

 

Fogyasszanak sok főzeléket, zöldséglevest, rakott ételeket. Salátákra vagy sütéshez, főzéshez próbálják ki a szőlőmag olajat, tápanyagokban gazdag, és magas hőfokon sem ég meg. Íze azonban teljesen jellegtelen, így engedelmesen idomul a kömény, a szerecsendió és a paprika őrlemény aromájához, mely fűszerek jól hatnak a Szüzekre. Ami a desszerteket illeti, inkább a friss gyümölcsből készült édességeket válasszák, pl. saját készítésű gyümölcsjoghurt, kompót, túrókrém. A gyömbérből vagy édesköményből főzött teák, vigyáznak a gyomor-, és a bélflóra egyensúlyára.

 

BAK

 

Ha alkatilag nem is érzi szükségességét, egészsége megőrzése érdekében időközönként iktasson be egy böjtös napot. A krónikus betegségek kialakulását is megelőzheti salaktalanító-lúgosító diétával. Az egészséges, könnyű, vitaminokban és rostokban gazdag étrend visszaállíthatja szervezete egyensúlyát. Fokozottan ügyeljen a megfelelő mennyiségű ásványi anyag- és vitaminbevitelre. A bab, a paprika, a póréhagyma, a fekete-gyökér, a kelkáposzta, a kínai kel, a különböző saláták, a sóska és a petrezselyem is természetes forrása ezeknek.

 

Mozgásnál a tartós erőkifejtés igénylő tevékenységek felelnek meg leginkább önnek.

Sokszor megfeledkezik arról, hogy vigyáznia kéne magára. Nem kíméli a szervezetét, nagy munkabírású, miközben elhanyagolja a pihenést. Reggeli előtt félórával igyon egy pohár meleg, citromos vizet, aminek csodálatos a tisztító hatása. Erre keringési rendszere miatt is szüksége van, mely általában lassú, így folyamatos “karbantartást” igényel.

 

A Bak számára a hideg étel nem a legjobb választás. Legalább napi kétszer egyen meleget, de a legjobb, ha már a reggelt is frissen főzött zabkásával indítja. Reggeli italába tegyen fahéjat, ami gyorsan átmelegíti majd. Használjon sok szegfűszeget, a zöldségek közül sárgarépát, sütőtököt, cukkinit. A lencse is ideális étele.

 

 

Források:   www.padparadsa.blogspot.com

http://www.gyorsfogyokura.net/csillagjegy-dieta-etkezz-a-csillagjegyed-szerint.html

http://www.kiskegyed.hu/test-es-lelek/megelozes/etkezz-a-csillagjegyed-szerint-38485.html?fejezet=1