Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irányítsd a képzeleted - 6 mini meditáció a jó hangulatért!

2013.07.15

 Irányítsd a képzeleted - 6 mini meditáció a jó hangulatért!

 

medi-1.jpg 

 

Most rögtön fogadd meg, hogy jövőre higgadtabban és boldogabban éled a mindennapjaidat. Mindebben segítséget nyújthat a képzeleted. 

Mindegy, hogy épp beszélsz, hallgatsz, vagy olvasol, agyad folyamatosan alkotja a képeket. Ezek közül nem egyhez erős érzelmi szálak kapcsolhatók. Amint egy ilyen emlékképet előhívsz, ahhoz azonnali testi reakció társul, pl. lelassítható a heves szívdobogás. Ezért a vizualizáció (tudatosan irányított képzelőerő) segítségével befolyásolhatod és irányíthatod hangulatváltozásaidat, nyugtató vagy akár élénkítő hatást is elérhetsz.

Így tedd: 

Szánj elegendő időt a meditációs gyakorlatokra! Vonulj félre egy csendes helyre, ülj törökülésbe, vagy helyezkedj el kényelmesen egy kanapén, és csukd be a szemed! Miután megtaláltad a megfelelő emlékképet, pár percig képzeld azt magad elé! A következő alkalommal, sokkal jobban élesítsd ki a kép körvonalait, töltsd ki minél több színnel, illattal és hangokkal! Vigyél bele érzelmi töltést, és gondold bele azt is, amitől jobban érzed magad! Némi gyakorlattal képes leszel a legnagyobb stressz közepén vagy a buszon használni képzelőerődet. Ehhez hunyd be kis időre a szemed - később menni fog nyitott szemmel is -, és indulhat az utazás!

szivar.jpg 

Szivárvány

Építő gondolatok

A földöntúli szépségű fényjáték és a pazar színek egy szempillantás alatt az egekbe röpítenek bárkit. A szivárvány látványa bizalmat kelt benned még akkor is, ha csak lelki szemeid előtt elevenedik meg. Pozitív gondolatokat ébreszt, és jókedvre derít. Bizonytalannak érzed magad? Megjelenítésével lazán és könnyedén irányíthatod a szituációkat! 

Vízesés

Segít az elalvásban 

Nem a bárányok ringatnak álomba! Az oxfordi egyetem szakértői szerint azok a kísérleti alanyok, akik egy vízesést képzeltek maguk elé, 20 perccel hamarabb aludtak el, mint a bárányokat számlálók. A gyorsabb elszenderedéshez tehát halld meg a zuhatag állandó zúgását, a víz szakadatlan folyását! Ez segít megszabadulni a pörgő gondolatoktól, és könnyen átsegít az álmok birodalmába. 

Virágok

Hangulatfokozó

Minden nő pontosan tudja, egy szép csokor mekkora öröm a szívnek. Amennyiben ez a kedvesség elmarad, legalább gondolatban örvendeztesd meg magad üde virágokkal! Képzelj magad elé egy tarka mezőt, egy parasztház ápolt kertjét vagy egy elbűvölően illatozó bokrétát! Tanulmányok bizonyítják ugyanis, hogy ezek látványa rögvest felderít, mosolyt csal az arcra.

napfeny.jpg 

Felkelő nap

Töltekező 

A fény köztudottan éltető hatású, energiával tölt fel és serkenti a boldogsághormonok termelődését. Az ábrándozás a napról szintén ehhez hasonló reakciókat vált ki a testben. Amennyiben úgy érzed, megcsömörlöttél a munkától, vagy teljes érdektelenséget, kedvetlenséget tapasztalsz, gondolj a tiszta napsugarakra egy hűvös, világos reggelen! Ez újra életerővel tölti fel lemerült készleteidet. 

Trópusi strand

Ellazító 

Nem vitás, egy meseszép strandon, meleg homokban elnyújtózva a verőfényes napsütés, a hullámok morajlása és a pálmalevelek susogása teljes mértékben kikapcsol. Ennek magyarázata: az agy mélyebb, ellazult tudatállapotba kerül. Ugyanez a hatás a fantázia segítségével is elérhető. Képzeld saját magadat erre az álomszerű tájra, pontosan fesd le a környezetet, éld bele magad a helyzetbe. Ezáltal a lelked felüdül. 

Kiscica vagy kiskutyus

Biztonságérzetet nyújtó 

Ezek az apró, védtelen lények fenntartás nélkül ajándékozzák szeretetüket. Ha a kisállatokra gondolsz, a biztonságért és védettségért felelős hormon, az oxitocin termelődését váltja ki szervezetedben. Az aranyos, játékos kiscicák nemcsak kényszeres becézgetésre ösztönzik az embert, de meditációs képként is kiválóak. Amennyiben jobban szereted a kölyökkutyákat, gondolj egy rakoncátlan ebre!

 

http://www.facebook.com/groups/245919945422033/permalink/440474599299899/

 

medis-kep.jpg