Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Látásjavító vezetett meditáció

2013.03.12

 Látásjavító vezetett meditáció

  latas.jpg

Egy vezetett meditációt fogsz olvasni, melyet tetszés szerint rámondhatsz valamilyen hangfelvevő eszközre, pl. telefonra és ezután visszahallgathatod bármikor, amikor kedved van, vagy felolvastathatod valakivel. A vezetett meditációk erőteljes hatású gyakorlatok, tudatalattidba beépülve fejtik ki hatásukat, ezért érdemes többször végezni őket.  

Előkészület a meditációhoz

-Kapcsolj ki minden zavaró tényezőt (telefon, tv, nyüzsgés, szoros öv, számítógép, előtte 2 órával ne fogyassz ételt, szénsavas italt, alkoholt, kávét, stb.)

- Meditálhatunk széken: egyenes gerinccel, talpad szorosan tapadjon a talajhoz. 

- Meditálhatunk törökülésben egyenes gerinc- és fejtartással 

- Meditálhatunk fekve: egyenletes sima fekhelyen, párna nélkül, háton fekve (az elalvás lehetősége nagyobb). 

Kellemes, nyugodt környezetben saját módszereddel érj el egy relaxált, elmélyült állapotot.   

Most egy nagyon mély, relaxált állapotba kerültél. Érzed, hogy fejed búbjától a lábujjakig minden egyes izmod, testrészed el van lazulva. Nagyon jó érzés ebben a laza és pihentető állapotban lenni. Élvezd a békét és nyugalmat.

Most képzelj el egy olyan helyet, ahol legszívesebben átélnéd ezt a békét és teljességet. Ez lehet tengerpart, bármely más vízpart vagy zöldellő rét. A táj lehet lapos, dombos esetleg hegyekkel, erdőkkel tarkított. Képzeld el azt a tájat, ahol most legszívesebben kipihennéd magad. Ha megvan és kirajzolódtak a részletek, sétálj egy kicsit. Boldog vagy, jól esik, ahogyan a lágy szellő megérinti a bőröd és érzed a frissen nyíló virágok illatát. Távolról a madarak csicsergésének lágy dallamát hallod és gyönyörködsz a növények és nyíló virágok színpompájában. 

Most keress egy helyet, ahol szívesen elidőznél és ülj le egy kicsit. Kényelmesen helyezkedj el, és szemeidet csukott szemmel pihentesd. Érezd a Nap sugarainak melegét az arcodon, és hogy boldog vagy. Már teljesen átadod magad a pillanat varázsának, boldogan sütkérezel a napon. Érzed, ahogyan a Nap melege felmelegíti szemed, és ez jóleső érzéssel tölt el Téged. A Nap energiája felmelegíti szemgolyóidat, érzed, hogy számodra ez jó. A pozitív, gyógyító energia, ami a Napból árad kimossa szemeidből a régi, pangó energiákat és éltető, pozitív energiával tölti fel szemedet, majd egész testedet. Érzékeled, hogy ez a tisztító, gyógyító energia az egész testedet átjárja és kitisztítja. A benned lévő blokkok kioldódnak, eltávoznak a szemedből és testedből. A távozó energiákat akár sötét füst formájában is láthatod, ahogy kiáramolnak belőled és elszállnak. Ezek a negatív energiák a Nap sugarai által megtisztulnak és lebomlanak.

Érzed, hogy most jó, nagyon jó. Élvezd ezt a nyugalmat és békét. Most figyelmedet vidd szemeid területére. A szemeid megtisztultak, feltöltődtek pozitív, gyógyító életenergiával. Vérellátásuk, anyagcseréjük, oxigénellátásuk napról napra javul. Szemeid meghálálják a törődést és időt, amit rájuk fordítasz, így látásod egyre inkább javul és tisztább lesz. Tudod, hogy ezentúl élesebben fogsz látni és ez boldogsággal tölt el Téged. 

Most vedd le tenyeredet szemedről és nézz körül, hogy mit látsz. Látod, hogy a táj képe sokkal kontrasztosabbá vált, a virágokat és fűszálakat is sokkal élesebben látod, mint ezelőtt. Most a távolban megpillantasz egy lassan haladó járművet, meglepődve veszed észre, hogy milyen élesen látod a kontúrjait és jól kivehetők az apróbb részletek is. Hálával telik meg tudatod, hogy ennek a csodának a mai napon a részese lehettél. 

Felállsz kényelmes helyedről, és ismét elindulsz sétálni. Elbúcsúzol a tájtól, megköszönöd a szép élményeket, amit kaptál és elindulsz egy ajtó felé, melynek a képe most rajzolódik ki előtted. Belépsz az ajtón és észreveszed, hogy megérkeztél abba a szobába, ahol elkezdtél meditálni. Érezd visszatérni az erőt a testedbe és az egyre éberebb tudatállapotot. Figyelj a környezetedben lévő ingerekre, hangokra. Sóhajts egy nagyot, nyújtózkodj, majd lassan kinyithatod a szemed. 

Ha látásjavulást szeretnél elérni, akkor ezt a meditációt legalább 30-60 napon keresztül ismételd és végezz mellette szemjóga gyakorlatokat, legalább napi egy órát. Ezenkívül ajánlom még Szemjóga és látásjavító tréningünket, ahol egyéb általam kidolgozott látásjavító alternatív módszerekkel is megismerkedhetsz.  Akiknek nincs szemüvegük, azok is alkalmazhatják ezt a gyakorlatot preventív célból. 

Írta:© Tóth Kornélia  jógaoktató és -terapeuta, természetgyógyász  www.alternativgyogyitas.com