Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ételek, amelyek hozzájárulnak a hosszú és egészséges élethez

2011.11.05

Ételek, amelyek hozzájárulnak a hosszú és egészséges élethez

 

Hosszú és egészséges életet akar élni? Semmi probléma. David Zinczenko, az “Edd ezt, ne ezt” könyv írója szerint a következő ételek diétánkba való beillesztésével ez lehetséges és egyszerű.

 zoldseggyumolcs_1.jpg

A joghurt segít az immunrendszer javításában és szinten tartásában és még a rák ellen is védelmet nyújt.

 

Bizonyos joghurtok probiotikumokat tartalmaznak, amik felveszik a harcot az ellenséges baktériumokkal.

 

Gyümölccsel vagy mézzel ajánlatos fogyasztani, mint nassolni valót vagy reggelit. A joghurt továbbá tökéletesen alkalmas öntetnek vagy mártogatónak is.

 

A paradicsom tömve van a lycopene nevű antioxidánssal. Egy olyan diéta, ami lycopenében gazdag véd a rák következő típusai ellen: tüdő, prosztata, hólyag, bőr és gyomor.

 

Jó helyettesítője lehet a görögdinnye, a rózsaszín grapefruit, a papaya vagy a guava.

 

Kechupok, paradicsomszósz vagy paradicsom és mozzarella saláták formájában is lehet fogyasztani.

 

A dió több omega-3-at tartalmaz, mint a lazac és több gyulladás elleni polyphenolt, mint a vörösbor.

 

Helyettesíteni lehet mandulával, földimogyoróval vagy makadámdióval.

 

Saláták tetején, süteményekben vagy csirkével, halakkal is lehet fogysztani.

 

A spenót gazdag hordozója a növényi alapú omega-3-aknak. Segít csökkenteni a szívbetegségek, a stroke és az osteoporosis kockázatát.

 

Salátákkal keverve, pizzán vagy tojással is fogyasztható.

 

A zab gazdag az oldódó rostokban, amik csökkentik a szívbetegségek kockázatát.

 

Zabkása formájában vagy joghurttal, salátákkal együtt fogyasztható.

 

A répák gazdagok karotenoidokban, amik csökkentik a rák kockázatát és a gyulladásos betegségeket is, mint az asztma.

 

Édes krumplival vagy mangóval helyettesíthetők.

 

Salátákban vagy répatorta formájában fogyasztható.

 

Az áfonyában több az antioxidáns, mint bármelyik másik gyümölcsben. Az áfonya fontos a rák, a cukorbetegség és a korral járó memóriaváltozások elleni harcban. Ez a gyümölcs gazdag a C és az A vitaminokban, amik segítik az szív- és érrendszer egészségét.

 

Lekvár formájában, gyümölcssalátában vagy egyszerűen magában fogyasztható.

 

Forrás: http://www.diagnozis.hu/etelek_amelyek_hozzajarulnak_a_hosszu_es_egeszseges_elethez/